085-8770636 info@newyobs.nl

De opdracht

Als Service Manager IPTV ben je primair verantwoordelijk voor de technische dienstverlening van de IPTV en OTT dienst die aan klanten wordt aangeboden. Hierbij is het coördineren tussen de verschillende interne technische afdelingen van groot belang om tot een verbetering te komen. Een goed begrip van E2E processen en systemen voor zowel de normale operatie als incidenten is van groot belang.

De klant

Onze klant is een ervaren Internet Service Provider die de afgelopen 20 jaar ruime ervaring heeft opgedaan met het aanbieden van internet, VoIP en televisie. Men is in grote delen van Europa actief waaronder in Nederland.

Taken en verantwoordelijkheden

Je bent onderdeel van het team dat ook verantwoordelijk is voor productmanagement en klantbeleving. 

  • Je bent verantwoordelijk voor het definiëren, implementeren en verbeteren van workflows voor met name het technische deel van de IPTV en OTT video service;
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienst en het behalen van de in- en externe SLA afspraken;
  • Je managed de changes die impact hebben op de IPTV en OTT dienst;
  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de relatie met de relevante leveranciers, partners en ISP’s;
  • Je bent verantwoordelijk voor de samenwerking met de interne en externe klantenservice en product management;
  • Je rapporteert wekelijks en maandelijks de behaalde resultaten. Je trekt lering uit de behaalde resultaten en geeft op basis daarvan acties verder vorm. 

Hard skills

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO studie;
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring en hebt aantoonbaar resultaat behaald op het gebied van Service Management en/of Delivery van IPTV en/of OTT diensten;
  • Je hebt ervaring met project- en/of incident management;
  • Je hebt aangetoond in samenwerking met diverse in- en externe partijen tot structurele en terugkerende verbeteringen te komen;
  • Je hebt een passie voor TV en de technische kennis behorende bij een IPTV en OTT dienst;
  • Stakeholder management is cruciaal in deze rol en je hebt bewezen dit succesvol te kunnen toepassen;
  • Je bent in staat om technische complexe situaties in Jip en Janneke taal uit te leggen aan niet techneuten.

Soft skills

  • Je bent extreem resultaatgericht, proactief en een teamspeler;
  • Ambitieus; je bent energiek, enthousiast, je stelt hoge eisen aan jezelf en aan anderen, je bent positief aanwezig, volhardend, je hebt de moed om lastige situaties aan te pakken;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en je bent een teamplayer;
  • Een ‘ownership mindset’, je voelt je verantwoordelijk en dat laat je ook merken in je gedrag;
  • Je bent vloeiend in het schrijven en spreken van de Engelse taal.

Deadline

15 februari 2020

Referentie

1351

Geïnteresseerd?

Neem contact op met de persoon hiernaast. Vul de velden in, of bel 085-8770636, of mail naar info@newyobs.nl.

Ben Wijnants

Ben Wijnants

Sales manager