085-8770636 info@newyobs.nl

De opdracht

Als Manager ICT zorg jij ervoor dat de dienstverlening van het team afgestemd is op de behoefte van de organisatie. Je haalt de eisen en wensen op en vertaalt deze in interne en externe diensten. Je geeft het ICT beleid vorm op het gebied van Informatie & Technologie, telefonie en domotica. Samen met je team en leveranciers waarborg je de continuïteit in ICT-dienstverlenging en richt je erop dat ICT de medewerkers ontlast zodat er meer zorg geleverd kan worden aan de cliënten.
Je helpt je collega’s waar nodig, bent dienstbaar en tegelijk sterk in communiceren, coördineren en delegeren. Je stelt de jaarlijkse begroting op en bewaakt de grenzen van het toegewezen budget. Bij grote wijzigingen aan de ICT-infrastructuur of applicatie-omgeving stel je een business case op en adviseer je. Wanneer groen licht dan laat je een ontwerp opstellen door de leverancier. Deze toets je en als deze voldoet aan jouw kwaliteitsstandaarden, maak je afspraken over de uitvoering. De uitvoering van de wijziging (eventueel in projectvorm) coördineer je, zodat de afgesproken resultaten worden bereikt. Je zorgt ervoor dat jij en je team gestructureerd werken, aandacht hebben voor het testproces en dat de registratie op orde blijft. Bij jou staat voorop dat wijzigingen binnen de ICT-omgeving worden uitgevoerd zonder verstoring van het bedrijfsproces. Tevens ondersteun je bij het verder efficiënt maken van de bedrijfsprocessen en de informatievoorziening van de verschillende sectoren.

Samen met jouw team zorg je ervoor dat de ICT-omgeving voldoet aan hoge standaarden en aansluit bij ontwikkelingen en behoefte  (binnen de organisatie). Het overgrote deel van de ICT is uitbesteed aan een Cloud Service Provider waarmee je operationele, tactische en strategische overleggen voert. Ook andere externe leveranciers dien je aan te sturen, zoals softwareleveranciers en telecomproviders maken deel uit van jouw verantwoordelijkheid.

De klant

Onze eindklant biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Bij deze organisatie werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling. Onze klant staat voor: eigen regie, de cliënt bepaalt; samen; `oveel mogelijk zelf; Ja-cultuur en denken in mogelijkheden.

Aanbod

  • Een uitdagende functie, lerende organisatie, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week;
  • Een goed salaris;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, doorscholing en/of deskundigheidsbevordering.

Taken en verantwoordelijkheden

Je krijgt te maken met een aantal grote uitdaging: De ICT-infrastructuur is op delen verouderd en dient vernieuwd te worden. Contracteren en projectmatig doorvoeren van vernieuwingen aangaande netwerk; e-health oplossingen, werkplek, cloud oplossingen, verdere digitalisering en mobiele apparaten staat daarbij hoog op de agenda.

Voor de procesmatige ondersteuning van de organisatie is recent een nieuwe ERP applicatie in gebruik genomen. De functionaliteit van deze applicatie kan stapsgewijs breder ingezet worden in de organisatie, aangaande ondersteuning van het inkoopbeleid; competentiemanagement; vrijwilligersbeleid; in- en uitdiensttredingsprocessen etc.

Hard skills

      • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
      • ± 5 jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
      • Brede kennis van ICT en marktontwikkelingen hieromtrent;
      • Kennis van ICT-managementmethoden;
      • Kennis van Service Management processen (ITIL);
      • Kennis van applicaties, informatiemanagement en beheren van samenhang in toegepaste functionaliteit. Kennis van AFAS Profit en ONS/NEDAP is een pré;
      • Kennis van infrastructuur gerelateerde ICT zoals:
        • Microsoft Office365;
        • Citrix werkplekken/cloud oplossingen;
        • Netwerk-infra;
        • IP-telefonie;
        • Mobile Device Management;
        • Printing;
        • SAAS georiënteerde architectuur.
      • Ervaring met servicemanagement. organisatieverandering, projectmanagement (Agile kennis is een pré), leidinggeven en leveranciersmanagement.

Soft skills

Om inhoudelijk vorm te geven aan deze functie heb je wat bagage nodig. Je bent analytisch sterk en hebt toekomstvisie. Ook ben je niet bang om vernieuwing door te voeren. Je team krijg je hier moeiteloos in mee. Je werkt ordelijk en systematisch en presteert goed onder druk. Gemakkelijk communiceren op diverse niveaus en met verschillende gebruikersgroepen is voor jou een tweede natuur.

 

Deadline

30 mei 2021

Referentie

1678

Geïnteresseerd?

Neem contact op met de persoon hiernaast. Vul de velden in, of bel 085-8770636, of mail naar info@newyobs.nl.

Tariq Wijnants

Tariq Wijnants

Account manager / recruiter